Jak zorganizować karnawałową imprezę

(czyli co zrobić, żeby się nie przepracować, a efekt był bardziej niż zadowalający)
 
Czasem przychodzi ten moment, kiedy nie da się uniknąć domówki! W tym sezonie to imprezy karnawałowe są na tapecie – wyzwanie, ale można wyjść z tego obronną ręką. Zresztą mówi się, że za dużo przygotowań może popsuć imprezę i że spontaniczność to jest TO! Ja sama należę do osób, które lubią mieć wszystko opracowane, dopracowane i dopilnowane, ale nie ukrywam, że to stres. Zastanawiam się, czy rzeczywiście nie lepiej odpuścić i owszem – organizować, ale też bawić się tym na luzie i dać się ponieść wydarzeniom. 
 
 
 
 
Pamiętajcie! To, co najważniejsze, to atmosfera i ludzie! Nikt nie będzie dobrze się bawił w towarzystwie padającej ze zmęczenia pani domu.  Zróbcie więc wszystko, żeby czuć się dobrze, wyglądać fantastycznie, a reszta? Reszta zrobi się sama…prawie :) Postaram się pomóc. 
 

ZAPROSZENIA!
Opcja szybka, łatwa i przyjemna nie obejmuje ręcznie wypisywanych zaproszeń wysyłanych pocztą – postawcie na zabawne maile, np. w stylu PIĄTEK, 18.00, U MNIE, PARAPETÓWKA, BĄDŹ KONIECZNIE! Ale jeśli macie ochotę na zaproszenia w wersji luksusowej – proszę bardzo! Fajne zaproszenie = dobre pierwsze wrażenie, a przeciez o to chodzi. 
 
 
 

JEDZENIE!
Jedzenia musi być dużo i musi być dobre. Jeśli organizujecie imprezę tematyczną (bollywood, retro, PRL) – dopasujcie do tego też repertuar jedzeniowy (w tym przypadku opcja PRL jest chyba najprostsza – chleb, kiełbasa, śledzie, ogórki i wódka – dadzą radę nawet początkujący). Rok temu spędzałam tak sylwestra, ubrana w kreację mojej Mamy rodem z cudownych lat 80tych, jedząc chleb ze smalcem, galaretę, blok czekoladowy i pijąc orenżadę :)

Pewniakiem jest kuchnia włoska – lubią ją chyba wszyscy. No i każdy ma ukrytą paczkę makaronu w szafce :P Dobrym pomysłem jest nagromadzenie artykułów w rodzaju pomidory w puszcze, oliwa z oliwek, parmezan, bazylia, gotowe ciasto do pizzy (dla bardziej zaawansowanych), oliwki, słoik z pesto, suszone pomidory, słoiki z salsą itd. Można z nich stworzyć kilka spontanicznych kombinacji i istnieje spore prawdopodobieństwo, że wyjdzie z tego coś dobrego! Do tego chipsy w dużych ilościach i słodycze (bierzcie pod uwagę wszystkich :D).

Zainwestujcie w konkretną ilość misek i: oliwek, orzeszków, surowych warzyw pokrojonych w paski, krakersów, chipsów, mini kiełbasek – goście muszą mieć co jeść, jak czekają na normalne jedzenie, lub gdy impreza nie jest obiadowa, tylko raczej stojąca. Jeśli jest taka możliwość, spędzacie karnawał w ciepłych krajach, warunki lokalowe i pogodowe sprzyjają – super pomysłem jest grill. Goście mogą swobodnie się zająć sobą na dworze, jak Wy przygotowujecie jedzenie, przystawki, drinki itd. (marzenie)

RADA 1 – Jeśli przyjdzie Wam do głowy, żeby kupić gotowe jedzenie (np. kurczaka) i udawać, że sami przygotowaliście – przed przyjściem gości wrzućcie trochę cebuli i kilka ząbków czosnku do piekarnika na niską temperaturę. Mieszkanie będzie pachniało, jakbyście gotowali od rana! 
 

ALKOHOL!
Nie ma co się oszukiwać – bez tego impreza to albo dyskoteka w oazie, albo komunia (chociaż różnie bywa). Zaopatrzcie imprezę w kilka rodzajów alkoholi. Piwo i wino to podstawa. Jeśli skończyliście kurs barmański to…nie będę uczyć ojca robić dzieci. Każdy z gości powinien znaleźć coś dla siebie, dlatego oprócz wina i piwa kupcie mocniejszy alkohol i sporo napojów. 

RADA 1 – jeśli decydujecie się na konkretny alkohol sprawdźcie, czy macie odpowiednie szkło do tego – ja już chyba wyrosłam z picia piwa w kubkach nescafe :D 

RADA 2 – pamiętajcie o lodzie!!!! 
 

SPRZĄTANIE!
Nikt nie chce się bawić w kompletnym bałaganie, ale nie dajcie się zwariować. Dopóki naczynia nie okupują każdego cm
2 kuchni, pokój, gdzie wszyscy będą się bawić jest odkurzony, łazienka ogarnięta i z wystarczająca ilością papieru toaletowego – jest ok :)
 

DEKORACJE!
Tak, to moja ulubiona działka (ok – na równi z jedzeniem). Dla wszystkich z deficytem czasu i ochoty, czy też umiejętności mam jedną radę – fajne serwetki, niskie świeczki, owoce nieregularnie rozłożone na stole, orzechy (całe, w łupinach, nie te solone) wystarczą, żeby było widać, że się postaraliście. 
Jeśli macie więcej czasu i ochoty – możecie pobawić się z papierem i nożyczkami, wstążkami, confetti i balonami. To naprawdę świetna zabawa!! NAPRAWDĘ! Lubię imprezy tematyczne, czyli tematyczne dekoracje. Impreza w stylu marynarskim, czy black&white to dobry sposób na sprecyzowanie dekoratorskich planów i zrobienie czegoś ciekawego, oryginalnego. 
Część moich dekoracji możecie zobaczyć TUTAJ
 

ŚWIATŁO!
Światło może zepsuć imprezę, lub ją uratować. Zrezygnujcie z zapalenia wszystkich lamp w mieszkaniu, postawcie na świeczki i przytłumione lampki „do czytania”. Fajnym pomysłem jest użycie lampek choinkowych w większej ilości, jako główne źródło światła.
 
 

MUZYKA
To ważna działka, nie umiem się dobrze bawić, jeśli muzyka mi nie pasuje. Z doświadczenia wiem, że ludzie najlepiej się bawią przy muzyce z wczesnej młodości. Na co dzień siedzą po uszy w drum’n bass, ale nie mogą usiedzieć przy stole, jak leci MC Hammer, czy Madonna.  Z kolei jeśli to impreza kameralna, stołowa, jedzeniowa, bez tańców – dla mnie pewniakiem jest chilli zet. Coś leci delikatnie w tle, ale nie trzeba się przekrzykiwać. 
 

A teraz można się zrelaksować i czekać na gości, i pozwolić wydarzeniom się dziać!
 
 
fot. 1  |  2  |  5  |  6  |  7  |  8  |
 
 

3 Comments on Jak zorganizować karnawałową imprezę

  1. Colours of design
    Styczeń 5, 2014 at 5:24 pm (3 lata ago)

    w tym roku wyjątkowo nie organizowałam imprezy sylwestrowej…. ale po tym poście ąz żałuje…. ;) pięknie zaplanowane i zaaranżowane przyjęcie, a przede wszystkim uśmiech i zadowolenie gości – daje wiele satysfakcji. Pozdrawiam! Julia

    Odpowiedz
  2. Asia
    Styczeń 6, 2014 at 7:40 pm (3 lata ago)

    Bardzo przydatny post! Dodaje do zakładek i będę korzystała w marcu, przy organizacji moich urodzin i kwietniu, dla córki :)

    Odpowiedz

Leave a Reply